Monday, December 20, 2010

aKu...

Aku adalah:

1.Hamba Nya...
Tak aku nafikan... hidup ini makin mencabar, namun kekuatan itu datang dariNya...
Aku ini tidak bukan melainkan seorang hamba...
Yang acapkali terjatuh di atas jalan berduri yang menuju ke syurga...
Yang acapkali menggelongsor laju di atas jalan indah ke neraka...
Namun aku yakin padaNya yang Maha Pengampun lagi Maha Pengasihani...
Akan ku pungut bekalan sebaiknya untuk hari yang kekal selamanya...

2.Anak Mak dan Abah
Menjaga mereka di kala senang atau susah...
Hati itu perlu dijaga, Maruah itu perlu dijaga, Impian mereka juga perlu dijaga...
Mendoakan yang terbaik buat mereka...
Namun aku masih anak yang masih belajar erti berbakti kepada Mak dan Abah...

3.Anak Sulong
Menjaga dua adik lelaki yang kian membesar...
Angah semakin matang...
perlukan sentuhan berbeza untuk didekati
arahan lebih panjang lebar,
kerana Angah itu perlukan sebab atas tiap arahan...
Acu semakin ligat...
maklumla, jiwa inginkan segalanya...
inkuiri yang membuak buak,
semua nak dicuba,
sentuhan kepada Acu lebih tegas dan pendek ayatnya,
Aku kadangkala pening dalam menjadi Along...
Kerana Along ini diperhati tingkah lakunya
oleh Angah dan Acu...

4.Kawan
Maaf kepada kawan-kawan...
Aku tidak mampu menegur dan ditegur...
Aku tak cukup kuat namun bukan aku seorang lemah...
Kerna ego itu wujud...
Aku akan cuba mengerti lagi dan lagi...
dan melaksanakan tanggungjawabku
Aku hidup bukan kesorangan di dunia ini,
Kerna itu aku perlu menghargai erti berkawan.

5,6,7... terlalu banyak peranan sebagai manusia...
Namun jagan berputus asa...

No comments:

Post a Comment