Wednesday, July 21, 2010

bAcK 2 SchooL

Assalamualaikum....




sudah berbulan tak update blog ni...
hari ni aku bermalam dekat sekolah lama aku,
SEMESTI...
banyak yang dah berubah,
surau baru,.. cat baru...
memang bukan macam waktu aku dulu...

"Assalamualaikum abang Nazrul," salah serang junior aku menyapa.

"Wassalam...
Aik... kenal lagi ko ek kat aku..."

"Mana boleh lupe... saya kan ketua kelas dulu... Abang la yang selalu panggil lepas perhimpunan bila kelas kotor..."

"Alamak...
Sebab itu ko kenal aku"

" Takdelah... hehehe.." tersenyum junior aku menjawab.

memang kerja aku dulu kat SEMESTI...
asal ada je kelas junior jadi antara kelas terkotor,
maka bersedialah ketua-ketua kelas tu terima "habuan" masing-masing...
nak buat macam mana .. memang aku macam tu...

bila junior-junior kenal aku dengan sebab apa yang aku buat dulu...
memang terasa...
apasal tak kenal aku dengan cara lain???
Aduh...

Ni mungkin antara perkara yang kita tak ambil berat waktu dulu-dulu...
Sikap kita terhadap orang lain...
memang orang akan sentiasa ingat...

Baik atau Buruk...

macam paku yang terpahat di dinding...
walau dah dicabut.., pasti berbekas juga...
bekas itu bisa padam...
tampal dan cat baru...
berilah tampalan dan cat yang berkualiti...